با فوت ۳۵ هم استانی در شبانه روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس به ۴ هزار و ۲۳۸ نفر رسید.
کد خبر: ۹۶۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 09 May 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: از ۹۵۵ هزار و ۵۶۸ تست انجام شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۵۸ هزار و ۵۴۳ تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۴۹ هزار و ۲۸۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
دکتر عبدالرسول همتی افزود:از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۷ هزار و ۲۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد چهارده هزار و ۳۹ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۳ هزار و ۳۲۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: ۲۳۷ هزار و ۹۱۲ نفر از ابتدای شیوع کرونا تا کنون از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر همتی افزود: هم اکنون هزار و ۹۴۹ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۸۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌ها ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
او با اشاره به راه اندازی سامانه salamat.gov.ir از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به استان با تلاش کارکنان حوزه بهداشت دانشگاه بر اساس برنامه ریزی و اولویت بندی مشخص شده، به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اینکه با پایان مرحله نخست واکسیناسیون، اکنون مرحله دوم واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های سنی آغاز شده است، افزود: در حال حاضر اولویت واکسیناسیون با گروه سنی ۸۰ سال به بالا است و در اولویت‌های بعدی، گروه‌های سنی پایین‌تر شامل دریافت واکسن می‌شوند؛ بنابراین در حال حاضر تنها افراد ۸۰ سال به بالا پس از ثبت نام در سامانه، به پایگاه‌های واکسیناسیون ثابت و خودرویی مراجعه و واکسن دریافت کنند.
دکتر همتی تاکید کرد: واکسیناسیون کرونا به ترتیب اولویت برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، بنابراین افرادی که در گروه سنی بالای ۸۰ سال نیستند، برای دریافت واکسن مراجعه نکنند تا از ازدحام در محل‌های واکسیناسیون جلوگیری شود.

 

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار